Kasih Emak...

Hujan.

Sejuk. Sayu pula hati.. Terkenang mak..biarpun mak bukan jauh dan setiap hari di depan mata, namun memikirkan tentang dirinya buat saya resah gelisah.. Mak memang terbaik.. dia x macam saya..saya yang agak tegas, kasar berbanding mak yang lembut dan selalu tersenyum.. ada saja hal yang buat dia tergelak walhal benda itu sebenarnya menyakitkan hati.. jarang mak nak berjauh hati.. mungkin yang satu itu saya mengikut perangai dia serba sedikit iaitu jenis mudah sangat gelak..tapi kalau saya marah, saya memang x igt dunia.. jarang juga mak nak marah-marah..kalau dia marah, tidak setegas mana..

Bila terkenang mak, saya cuba tutup derita saya, susahnya hati saya... demi mak.. kalau saya menangis kerna terluka,mak pasti menangis sama..dan kerna itu lah, kerna x mahu mak menangis, saya hanya memendam sehingga rasa sedih itu dah tidak bermakna lagi buat saya..kalau saya terluka saya tau mak lebih lagi terluka.. dan peristiwa semalam saya biarkan tenggelam dan tidak pernah saya sebut demi memberi kekuatan pada mak..dan kekuatan utknya berbaloi kerna dia mendapat semula hak dia yang dirampas.. cuma saya saja yang tetap ketawa di depannya menutup cerita bahawa kisah duka saya tidak pernah saya kenangi.....

Cukup2 lah mak saya dihina..biarpun sesiapa tidak sukakan saya, harapan saya,mak saya masih dihormati.. kesal saya melihat peristiwa di mahkamah bulan julai yang lepas,bagaimana tiada rasa sikit hormat dia pada mak saya, nak bersalam pun tidak..hal itu lebih menyakitkan hti saya berbanding hal lainnya.. usahla kerna benci pada saya maka dibuat mak saya seperti tidak wujud di situ.. seolah-olah mak saya lebih rendah martabat darinya.. namun, saya cuba lupakan saja...tidak mengapalah jika di dunia bukan memihak pada saya biarlah akhirat penentu segalanya....

Saya sayang mak saya.... buat la saya benci anda dengan menghina mak saya berulang kali...pasti tiada maaf andai mak saya terluka...

Mak,maafkan saya kerna masih belum sempat membalas jasa mak... walaupun hanya Allah saja mampu membalas segala kebaikan mak pada saya...dan segala pengorbanan mak pada saya..

biar hilang sesiapa di dunia ni asalkan saya x kan kehilanganmu mak..... <3 u...

1 comments:

Unknown said...

huhuhu... sedih kak is (T___T)

Post a Comment

About Me

My photo
In three words I can sum up everything I've learned about life: it goes on...........
Powered by Blogger.